Agyunk problémamegoldó hálózata játék közben alakul ki

“Agyunk problémamegoldó hálózata játék közben alakul ki. Az iskola csak felhasználja az agyat, amit a játék kifejleszt. Az iskolában nem tudunk agyi növekedést előidézni; problémamegoldó gondolkodásra nem lehet megtanítani a gyerekeket. Az iskolai tanítás arra nem alkalmas, hogy az agy problémamegoldó tevékenységét fejlessze – azt viszont el tudja érni, hogy kimerítse, kiégesse, lefárassza az agy kapacitásait. A fejlődés, a növekedés játék közben következik be; játék közben alakulnak ki és alkotnak hálózati rendszert agyunk problémamegoldásra alkalmas idegpályái, amelyeket azután még az iskola is használ. Nem mindegy tehát, hogy mit tekintünk fontosabbnak. Újra kell gondolnunk a prioritásainkat, mert nem állja meg a helyét az az elképzelés, hogy a gyerekek képességeit a készségfejlesztő foglalkozás és a korai beiskolázás fejleszti. “

Link a cikkhez: https://krisztamami.wordpress.com/2014/01/26/agyunk-problemamegoldo-halozata-jatek-kozben-alakul-ki/